flaga Ukrainy
  • Kontrast strony

Czwartkowy wieczór 13 października młodzież z Ośrodka Szkolenia i Wychowania w Iwoniczu spędziła kreatywnie łącząc naukę z zabawą. Na zaplanowanych zajęciach z koła informatycznego uczestnicy poznali budowę komputera, jego wnętrze oraz poszczególne podzespoły, które zostały omówione przez wychowawcę. Młodzież dowiedziała się, za co odpowiadają konkretne komponenty jednostki komputerowej, gdzie są one umiejscowione oraz miała okazję zobaczyć je „od środka”.

W dalszej części zajęć do młodzieży „dołączył” edukacyjny robot Photon, który wzbudził nie lada zainteresowanie i chęci poznawcze. Robot, który jest efektem pracy polskiej myśli technologicznej, zaskarbił sobie sympatię uczestników swoim głosem, ruchem oraz dźwiękiem. Do jego obsługi wykorzystywana jest prosta aplikacja, która szybko przypadła do gustu uczestnikom. Za pomocą Photon’a można rozwijać zdolności programistyczne między innymi poprzez wprowadzanie skryptów, używanych przez zawodowych programistów. Niewątpliwie ten interaktywny „przyjaciel” będzie miłym towarzyszem młodzieży w wolnych chwilach, pełniąc jednocześnie funkcje edukacyjne.

Na zakończenie dnia odbył się turniej gier na platformie X-BOX, w którym zwyciężył Marcel Świst. Czas spędzony przy wykorzystaniu form multimedialnych przysłużył się wspólnej integracji z elementami edukacyjno-zabawowymi.

Autor tekstu oraz zdjęć: Mateusz Jara, wychowawca

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.