
W środę 15 września w siedzibie Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży w Katowicach odbyło się spotkanie doradców zawodowych, w trakcie którego omówiono przedsięwzięcia zrealizowane do tej pory oraz ustalono plan działań na kolejne miesiące tego roku.
W związku z trwającym partnerstwem rekrutacyjnym Śląskiej WK OHP z Instytutem Pracy i Edukacji
z Gliwic, od września doradcy zawodowi i pośrednicy pracy zaangażowani są w realizację projektu „#InternetSafety- program rozwoju kompetencji cyfrowych osób w wieku 18-34 lata”, w ramach którego uczestnicy wezmą udział w warsztatach dotyczących bezpieczeństwa w sieci.
W październiku w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery zaplanowano szereg, różnorodnych zajęć z zakresu doradztwa zawodowego z uczestnikami OHP i inną młodzieżą w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Wszystkie jednostki rozwoju zawodowego będą brały udział w VI edycji Regionalnego Forum Doradztwa Zawodowego, którego współorganizatorem jest Śląska Wojewódzka Komenda OHP.
W listopadzie organizowany jest Światowy Tydzień Przedsiębiorczości, w ramach którego doradcy zawodowi przeprowadzą konkursy i warsztaty tematycznie związane z tworzeniem i prowadzeniem własnej firmy, kierowaniem własnym rozwojem i wykształceniem cech i zachowań przedsiębiorczych.
Jednocześnie ze względu na obecną sytuację epidemiczną i zagrożenie ponownego zamknięcia szkół, na Facebooku ukaże się cykl materiałów poświęconych zawodom przyszłości. Powstaną artykuły dotyczące rokujących branż oraz filmiki promujące poszczególne zawody. Ukażą się notatki opisujące wybrany zawód na przykładach lokalnych pracodawców, prezentacje edukacyjne dotyczące m.in.: redagowania dokumentów aplikacyjnych, mowy ciała na rozmowie kwalifikacyjnej czy kompetencji pracowniczych. Zostanie opublikowany cykl fotoreportaży dotyczących prezentacji osób wykonujących określony zawód. Praktycy będą sami opisywali swoją ścieżkę kariery, przeszkody oraz sukcesy w dochodzeniu do celu.
Wszystkie zaplanowane przedsięwzięcia będą promowane na portalach społecznościowych
i w lokalnych mediach, aby zwiększyć ilość odbiorców i poszerzyć ich wiedzę z zakresu szeroko pojętego rynku pracy.