
Uczestnicy projektu „Aktywni górą!” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, pod kierunkiem psychologa wypełnili po raz drugi test psychometryczny „Kompetencje Społeczne”, kończąc tym samym drugą fazę diagnozy kompetencji społecznych.
Na początku projektu przeprowadzono szczegółową diagnozę kompetencji społecznych uczestników. W wyniku analizy danych zidentyfikowano obszary, w których występowały deficyty, a które zostały uznane za priorytetowe do rozwoju. Wdrożono różnego rodzaju formy wsparcia, m.in. przeprowadzono szkolenie w zakresie „umiejętności i kompetencji społecznych” w danym zawodzie zgodnie z klasyfikacją ESCO. Uczestnicy biorą też udział w indywidualnych spotkaniach z doradcą zawodowym.
Przeprowadzenie drugiej fazy diagnozy pozwoliło na porównanie i zestawienie zaistniałych zmian poziomu kompetencji społecznych, które w pierwszej fazie projektu zostały uznane za deficytowe. Analiza porównawcza wyników diagnozy w różnych fazach projektu pozwala na zrozumienie zmian, postępów oraz skuteczności działań podejmowanych w celu poprawy kompetencji społecznych. Dzięki tej analizie można skutecznie kierować działaniami.
Autor tekstu i zdjęć: Magdalena Laska – wychowawca Hufca Pracy w Grajewie, opiekun grupy